For Kristus gav seg sjølv for oss. Han ville fria oss ut frå all urettferd og reinsa oss, så vi kan vera hans eige folk som med ihuge gjer gode gjerningar. Titus 2,14

fredag 13. april 2012

USA-bilder

Jeg var i Pittsburgh i påsken, i Pennsylania. Staten ligger i midten til høyre på USA-kartet.
Her er noen av de fineste bildene mine derfra:

 Zoo. Akvarieavdelingen.

Isbjørn, sett innenfra en annen glasstunnell:
 

Knust egg, fra kirkelig eggjakt for barnefamilier:

 Vår mellom skyskraperne

Se byen min!
Det er forresten et tog med 113 vogner (de talte dem) som ruller forbi i bakgrunnen.

Gjerdet i bakgrunnen ble malt om mange ganger på den uken vi var der.

Fuglehagen; papegøyemating for 3 dollar juicebegeret:

Det var disse jeg var sammen med i fuglehagen. 
Hvit og svart under The American Eagle:

Hvert år laget studentene i en bestemt kunstklasse på Carnegie Mellon University et slikt kunstverk med selvforevigelse:

Vårpyntet by:

"Cathedral of Learning" i bakgrunnen. Vi fikk ikke komme inn pga bombetrussel. University of Pittsburg hadde fått 18 bombetrusler mot seg hittil i år. Noen studenter hadde dradd hjem i angst.

 Sjokoladetre i Phipps Conservatorium:

Den kinesiske hagen, også i Phipps Conservatorium. Der var nok mer imponerende hager enn denne, men her smiler min venninne så fint i fremgrunnen:

På besøk hos venner i West Virginia:

Fra Pittsburg Sentrum. Kirker overalt!
 Bildet under er fra den første dagen, 29. mars. Vi kom midt i den mest intense blomstringen. Men den var i år en måned for tidlig.

Nydelig!

2 kommentarer: